DFC WORLD HOME
 
MOROCCO
feel imagine do share
Social media logos tumblr c youtube twitter facebook
 
 
 
 
  DFC awards, recognitions, grants  
   
  LATEST GLOBAL UPDATES  
 
 
  MOROCCO UPDATES  
 
 
Sign up for newsletter

 
 
 
 
 
 
 
Visit to the charity
 
 
Kiran's Message
 
 
Story of DFC
 
More Videos >>
 
 

 

 

تصور من أجل التغيير الإيجابي

هي فكرة تهدف لإعطاء الأطفال فرصة لتعبير عن أفكارهم و المساهمة في تطبيقها على أرض الواقع و ذلك بهدف المساهمة في التغيير الإيجابي لمجتمعاتهم.

بدأت هذه الفكرة في أول الأمر في الهند و لاقت ترحيبا واسعا و صدى إيجابيا في أنحاء عديدة من العالم و خاصة الولايات المتحدة الأمريكية، أستراليا، كندا و الإمارات العربية المتحدة... حيث قام أطفال من مختلف الأعمار باستلهام أفكار من صميم واقعهم و معاناتهم اليومية و الانخراط في تنفيذ هذه الأفكار على شكل مشرع متنوعة و هادفة كحملات لمحو الأمية للكبار، مساعدات الأطفال في العالم القروي، البحث عن حلول بديلة لبعض مشاكلهم اليومية كالتعامل مع المحفظة المدرسية التي ترهق كاهلهم، التفكير في وجبات غذائية صحية و المساهمة في الحفاظ على البيئة و جمع النفايات لتسهيل حياتهم اليومية و جعل العالم من حولهم مكانا أفضل للعيش والإبداع.

إن إشراك الطفل في حل مشاكل تمسه مباشرة سيساعد على إبراز مكامن الإبداع لديه و يعمل على زرع روح المواطنة لديه من أجل النهوض بالمجتمع الذي هو عنصر فعال فيه. إن خلق روح المواطنة رهين بإشراك هذا الطفل في التفكير و البحث عن حلول. فأطفالنا هم مستقبلنا و أملنا في التغيير الإيجابي.

 
 
WHAT IS DESIGN FOR CHANGE ?
 
It is a global movement designed to give young people an opportunity to express their own ideas for a better world and put them into action.

Children and adults alike discover through the Design for Change Challenge that “I Can” are the two most powerful words a person can believe. Children who have discovered this are changing their world. With its inspirational roots in Ahmedabad in India, the global movement has inspired hundreds of thousands of children, their teachers and parents, to discover that they matter, that change is possible and that they can lead and inspire change themselves.
The contest asked students to do three very simple things: Feel, Imagine, and Do. What the contest made visible was that this framework inspired children across the world to say "I Can!"Children of all ages are designing and implementing projects that really touch the heart of their communities. Children are dreaming up and leading brilliant ideas all over the world, from catching rainwater and saving it in ‘water sheds’ to challenging age-old superstitions in rural communities, from campaigning for better conditions for children in urban environments to educating adults in literacy, sustainability and environmental good practice, from earning their own money to finance school computers to alleviating hardship in troubled communities – children are proving that they have what it takes to be better stewards of the plant than previous generations.